Czym jest home staging, jakie techniki wykorzystuje i dlaczego warto w niego zainwestować?
Zacznijmy od wyjaśnienia, czym jest home staging? Określenie, które jak dotąd, nie zyskało tłumaczenia na język polski i jest u nas w użyciu w swojej oryginalnej, angielskojęzycznej wersji, pochodzi ze Stanów. Tam, na bardziej rozwiniętym rynku nieruchomości, okazało się, że poświęcając czas i środki na przygotowanie nieruchomości do sprzedaży bądź najmu, znacznie skraca się czas poszukiwań odpowiedniego klienta i uzyskuje się wyższą cenę transakcyjną.
Z przeprowadzonych badań wynika, że czas poszukiwania nabywcy skraca się średnio o 40%, a uzyskana finalnie cena jest wyższa o 10% w porównaniu do ofert pozbawionych właściwego przygotowania do sprzedaży.
Krótko mówiąc, home staging to wstępny, ale bardzo ważny etap procesu sprzedaży/najmu praktycznie każdej nieruchomości, polegający na uzyskaniu takiego jej wizerunku, który spowoduje zwiększenie zainteresowania osób poszukujących odpowiedniego lokum.
Większość ludzi jest wzrokowcami i na tym bazuje home staging
Każda nieruchomość ma swoje zalety i wady. Celem home stagingu jest przede wszystkim podkreślenie tych pierwszych, a tym samym zepchnięcie na drugi plan tych drugich. W tym miejscu ważna kwestia – home staging nie ma nic wspólnego z naciąganiem zdjęć i innymi zabiegami, mającymi na miejscu zakłamanie rzeczywistości!
Często na portalach branżowych widać ogłoszenia, zarówno osób prywatnych, jak i – niestety – niektórych biur, zrobione niedbale, zawierające ciemne zdjęcia z telefonu komórkowego, na których można podziwiać pranie na suszarce lub niepościelone łóżka. Takie zdjęcia mnóstwo mówią o właścicielach, ale niewiele o nieruchomości. Co więcej, znacznie zaniżają one cenę w oczach kupującego i zwiększają czas jej sprzedaży lub wynajmu.
Jako biuro nieruchomości w Gdańsku, stosujemy home staging przy każdej nieruchomości. I każdorazowo widzimy, jak poprawia on oglądalność naszych ofert i przysparza osób zainteresowanych obejrzeniem nieruchomości. W prostej linii prowadzi to do szybkiego znalezienia klienta kupującego, a tym samym zadowolenia właścicieli, będących naszymi klientami.
Home staging – podstawy
Tak naprawdę sprawa jest prosta. Trzeba sprawić, aby na zdjęciach naszej oferty, ktoś poszukujący swojego miejsca do życia, odnalazł siebie. Jak to zrobić? W ten sposób:
- posprzątaj,
- usuń przedmioty osobiste,
- dobierz artykuły dekoracyjne podkreślające charakter pomieszczeń,
- zadbaj o dobre światło,
- zrób dobre zdjęcia profesjonalnym sprzętem.
W gąszczu ofert, w większości ze zdjęciami zrobionymi telefonem lub zwykłym aparatem, świetne zdjęcia nieruchomości są jak światło w tunelu. Ktoś, kto przewija oferty, widząc jasne, czyste, z podkreślonymi walorami domu czy mieszkania zdjęcia, na pewno tę ofertę otworzy. I o to nam chodzi, żeby to naszą ofertę obejrzał najpierw w Internecie, żeby mu się spodobała i dzięki temu, aby przyjechał zobaczyć nieruchomość osobiście. A w tym miejscu zaczyna się już nasza rola – dzięki umiejętnemu poprowadzeniu prezentacji nieruchomości zamieniamy zainteresowanego kupnem w klienta kupującego.
Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi!
Spodobał Ci się artykuł?
Podziel się z innymi!
Link skopiowany
Może to też Ci się spodoba

Kredyt 2 proc. – jaki wkład własny w programie? Przegląd prasy 19.06.2023
Tuż przed startem programu Bezpieczny kredyt 2 proc. pojawia się najwięcej pytań i wątpliwości.

Czeka nas renesans wspólnotowości. Wywiad z dr Piotrem Wasylukiem
Kto potrzebuje analizy trendów, co można z nich wynieść i dlaczego to współpraca jest dla nas największą szansą? O zmianach, które za i przed nami rozmawiałem z dr Piotrem Wasylukiem, jednym z autorów Raportu Nieruchomości 2020/2021. Michał Dziermański: Czy w tych niepewnych czasach biznes potrzebuje analizy trendów? Piotr Wasyluk: Właśnie teraz biznes potrzebuje metod kreatywnych, […]

Jak sprzedać mieszkanie, będąc za granicą?
Jak sprzedać mieszkanie, będąc za granicą? Jeden z moich klientów, chciał sprzedać mieszkanie w Olsztynie, ale mieszkał na stałe poza granicami kraju. Poinformowałam go, że oczywiście podejmę się sprzedaży, lecz żeby wykonać swoją pracę profesjonalnie i skutecznie pracuję z klientami tylko na wyłączności.
Chcesz sprzedać nieruchomość?
Napisz do nas