Podejmując decyzję o sprzedaży naszego domu czy mieszkania, powinniśmy traktować je jako produkt. Odpowiednio „opakować”, aby przyciągnąć jak największą liczbę faktycznie zainteresowanych klientów.
Często wystarczy już samo przeorganizowanie przestrzeni, drobne zmiany w ustawieniu mebli, pomalowanie ścian czy dobranie odpowiednich dodatków. Wszystko to pozwala na stworzenie spójnego kolorystycznie, uporządkowanego i atrakcyjnego wnętrza, w dodatku przy minimalnych nakładach finansowych. Niestety, kiedy sprzedajemy nieruchomość, to albo zapominamy o takich “drobiazgach”, albo bagatelizujemy ich znaczenie. Postaramy się wyjaśnić, po co to całe zamieszanie wokół prezentacji nieruchomości.
Motyw przygotowania do sprzedaży
Kupujemy oczami, lubimy produkty wysokiej jakości, dobrze zaprezentowane oraz atrakcyjnie opakowane. Dlaczego nie miałoby tak być w przypadku mieszkania czy domu? Każda nieruchomość jest produktem wyjątkowym i tak powinna być traktowana. Bo przecież tylko w ten sposób może zyskać uwagę i uznanie w oczach kupującego. Tym motywom powinny być podyktowane wszystkie nasze sprzedażowe działania.
Niestety dziś jesteśmy tak zabiegani, że często umniejszamy ich wartość. Wydaje nam się, że wystarczy samo umieszczenie oferty w serwisie, aby klienci uderzali do nas drzwiami i oknami. A w obliczu miliona ofert nieruchomości, tysięcy biur i setek serwisów odnalezienie przez kupującego tego, czego szuka graniczy z cudem.
Oczekiwania kupujących
Takie lekceważące traktowanie ofert sprzedaży wynika stąd, że nie myślimy o motywach jakimi kierują się poszukujący nieruchomości. O tym, co jest dla nich ważne, a co najważniejsze. Dlaczego w ogóle ma ich zainteresować nasza nieruchomość?
Skąd pomysł, że to co prezentujemy nie tylko odpowiada preferencjom kupujących, ale przede wszystkim, że sami są w stanie zaufać oferentowi. Być przeświadczeni o prawdziwości zawartych w ogłoszeniu informacjach i dobrych intencjach sprzedającego.
Bo gdy patrzymy na te dwie oferty, która z nich wzbudza nasze zaufanie? Wobec której mamy przeświadczenie, że sprzedający to ludzie dbający tak o swoje życie, jak o posiadane rzeczy. A które mieszkanie wydaje się nam miejscem opuszczonym, zaniedbanym, niechlujnym, po którym tak naprawdę nie wiemy czego się spodziewać?
To samo mieszkanie – różny odbiór
Kupujący poszukują swojego idealnego mieszkania według kryteriów dostosowanych do swoich potrzeb, oczekiwań, przyzwyczajeń i upodobań. Dobra prezentacja to odpowiedź na te wymagania. To uświadomienie kupującemu, że znalazł właśnie to, czego potrzebuje i czego oczekuje.
Przemyślane przygotowanie do sprzedaży gwarantuje zadowolenie obu stron transakcji – kupujący znajduje to, czego szukał, a sprzedający może uczynić kolejny krok i realizować swoje dalsze plany. Zamieszanie wokół prezentacji nieruchomości jest uzasadnione i przyczynia się do zyskownej sprzedaży.
Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi!
Spodobał Ci się artykuł?
Podziel się z innymi!
Link skopiowany
Może to też Ci się spodoba

Największa sieć biur nieruchomości w Polsce – Freedom łączy się z Investor Nieruchomości
Tak znaczącej transakcji na polskim rynku nieruchomości nie było nigdy wcześniej. Freedom łączy się z Investor Nieruchomości i od tej pory będą wspólnie budować największą sieć w Polsce.

Jak wysoki powinien być zadatek przy zakupie domu?
Jedną z ostatnich czynności wieńczących proces zakupu wymarzonej nieruchomości jest podpisanie umowy przedwstępnej. To ważny moment, w którym trzeba liczyć się z koniecznością uiszczenia zadatku lub zaliczki. Z jak dużym wydatkiem finansowym trzeba się liczyć? Ile wynosi zazwyczaj wysokość zadatku poniesionego na zakup wymarzonego “M”? Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znaleźć można w naszym wpisie. […]

Agent nieruchomości – czy warto zacząć pracę jako pośrednik?
Praca agenta nieruchomości jest niezwykle pasjonująca i satysfakcjonująca. Charakteryzuje się elastycznym czasem pracy, wysokimi zarobkami, regularnymi kontaktami z klientami oraz ciągłą nauką i dostosowaniem pracy do stale zmieniającego się rynku. Jednak czy każdy może zostać pośrednikiem i czy warto zostać agentem nieruchomości? Praca agenta nieruchomości to elastyczny czas pracy Jeżeli jesteś osobą, która chciałaby rozpoczynać […]
Chcesz sprzedać nieruchomość?
Napisz do nas